Oro pagalvės - kodėl tai pavojinga atlieka?

Oro pagalvės yra keleivių apsaugos sistema, kuri labai greitai, vykstant azoto susidarymo reakcijai, išsipučia ir truputį lėčiau susileidžia įvykus susidūrimui su kliūtimi. Jį sudaro oro pagalvės pagalvėlė, lankstus audinio krepšys, pripūtimo modulis ir smūgio jutiklis. Oro pagalvė yra naudojama smūgio sušvelninimui esant eismo įvykiui, sugerdama smūgio energiją į save. Pats pirmas oro pagalvių technologiją 1951 m. išrado ir užpatentavo Džonas Hetrikas JAV. Nors ir iš pradžių į šią idėją buvo žiūrėta skeptiškai, produktas ėmė vis labiau populiarėti, o vėliau tapo privalomas naudoti kiekviename automobilyje. Dabar vienoje transporto priemonėje gali būti nuo 6 iki 12 oro pagalvių, kurios saugo žmogaus galvą, šonus ar kelius nuo sutrenkimo.
Oro pagalvės neabejotinai gelbėja gyvybes, tačiau reikia nepamiršti jas saugiai sutvarkyti automobiliui baigus gyvenimą. Staigaus oro pagalvės sprogimo sukėlėjas yra natrio azidas (NaN3), kuris, esant bent minutės kontaktui gali žmogų apakinti, paveikti smegenis ar net sukelti mirtį. Šis komponentas taip pat stipriai reaguoja su vandeniu, tad laikant drėgnai, oro pagalvė gali sprogti savaime. Nukenksminus oro pagalvę, ji nebėra laikoma pavojinga atlieka ir gali būti tvarkoma kartu su kitomis atliekomis. Oro pagalvių nukenksminimą atlieka apmokyti specialistai su tam pritaikyta įranga. Daugiau apie šią įrangą rasite paspaudę čia. Nederėtų tokių atliekų tvarkymu užsiimti patiems Remiantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2005/64/EB, oro pagalvių pakartotinis panaudojimas yra draudžiamas, nes jos gali kelti pavojų saugai ir aplinkai.
Demontuotojų asociacija primena, kad automobilines atliekas reikia priduoti tokių atliekų tvarkytojams, kurių sąrašą galite rasti čia.
Būkime sąmoningi ir išsaugokime gamtą ateities kartoms!